Gdzie ogłaszać swoje mieszkanie do wynajęcia?

W temacie: Aktualności, Deweloperzy i mieszkania

Mieszkanie do wynajęciaKiedyś ogłaszało się mieszkanie do wynajęcia wywieszając karteczki na klatkach schodowych, na ścianach pobliskich sklepów, na przystankach autobusowych, czy na słupach.

Te ogłoszenia były darmowe, wymagały tylko trochę czasu, aby obejść okolicę i były w miarę skuteczne w czasach, gdy oferta mieszkań na wynajem była bardzo uboga i wolne mieszkania szybko znajdowały swoich chętnych.

W miarę rozwoju rynku należało docierać do potencjalnych najemców również spoza bezpośredniej okolicy, stąd ogłoszenia w gazetach specjalizujących się w drobnych ogłoszeniach. Dziś gdy ludzie są jeszcze bardziej mobilni oraz dzięki postępowi technologicznemu w sposób skokowy przybyło nowych możliwości. Oprócz tradycyjnych kanałów, możemy też umieścić ogłoszenia w dziesiątkach serwisów internetowych.

Wybór kanału (-ów) dystrybucji

Wybór miejsca gdzie ogłaszać zależy od kilku czynników. Przede wszystkim od tego, jakiego typu jest twoja nieruchomość na wynajem oraz do kogo kierujesz swoją ofertę. Jeśli masz małą kawalerkę to możesz ją ogłaszać samemu bezpośrednio w internecie. Ale już dom czy luksusowy apartament trudno ci będzie wynająć reklamując go jedynie na darmowych serwisach internetowych. Raczej powinniśmy skorzystać z pomocy pośredników nieruchomości. Jeśli twoja nieruchomość na wynajem to garaż, to pewnie nie ma sensu ogłaszać się w gazecie czy w internecie. Najefektywniejsze będzie ogłoszenie wywieszone na klatkach schodowych kilku pobliskich budynków, włożenie ulotek do skrzynek pocztowych i/lub za wycieraczki samochodów parkujących na pobliskich ulicach. Możesz ewentualnie wywiesić baner w oknie lub na balkonie.

Natomiast w przypadku małych lokali komercyjnych, np. z przeznaczeniem na mały sklep czy punkt usługowy najbardziej efektywne może być – po prostu – naklejenie dużego ogłoszenia na witrynie, zwłaszcza, jeśli twój lokal znajduje się w bardzo dobrze widocznym miejscu. W przypadku lokali użytkowych nieraz widzieliśmy „odwrotne” ogłoszenia, typu: „Właścicielu ! Jestem zainteresowany wynajęciem tego lokalu. Proszę zadzwonić pod numer….”. I wtedy wystarczy tylko w miarę często przechodzić obok swojego lokalu, aby zebrać pojawiające się ogłoszenia:-)

Wybór miejsca zamieszczenia ogłoszenia może zależeć też od lokalnych zwyczajów. Popularność poszczególnych kanałów jest również podatna na mody, na zmiany rynkowe. Najpewniej zdecydujesz się wybrać kilka sposobów reklamowania twojego mieszkania, bo przecież nie musisz się ograniczać do jednego tylko kanału. I po jakimś czasie wypracujesz sobie dobre rozeznanie co się najlepiej sprawdza w twoim przypadku.

Niekonwencjonalne metody

Oprócz ekstensywnych metod „broadcasting”, czyli wysyłania w eter informacji o tym, że twoje mieszkanie się wkrótce zwolni, możesz też wysyłać sygnały do dużo węższej grupy osób, ale za to do osób, które mogą być zainteresowane tym, aby ci się udało szybko znaleźć odpowiedniego najemcę. Wśród osób tych można wymienić m.in. twoich aktualnych najemców, twoich sąsiadów czy twoich znajomych.

Marzeniem każdego właściciela mieszkania pod wynajem jest firma, najlepiej duża, która ciągle wynajmuje mieszkania dla swoich pracowników. Może to być sieć hipermarketów, która w twoim mieście ma duże centrum szkoleniowe, Albo duża firma farmaceutyczna posiadająca rzeszę przedstawicieli medycznych, którym zapewnia mieszkania służbowe.

Jeśli twoje mieszkanie znajduje się w centrum miasta, albo na starówce, to możesz rozważyć wynajmowanie go na krótkie okresy, zamiast bardziej powszechnego wynajmowania na dłuższe okresy. Najem krótko-okresowy zwykle jest o wiele bardziej dochodowy niż najem długoterminowy. Ogłoszenia trzeba zamieszczać tam, gdzie mogą trafiać osoby zainteresowane najmem. Czyli na portalach związanych z turystyką, w czasopismach, broszurach, miesięcznikach związanych z atrakcjami turystycznymi twojego miasta.

źródło: Mzuri

Tagi: , ,

Skomentuj